PB030837_edited_edited.jpg

ELS NOSTRES PILARS

 

La llar d’infants municipal Lola Anglada és una institució educativa per a la primera infància.
La nostra funció principal és acompanyar a infants i famílies i construir contextos educatius de qualitat partint de l’observació i la documentació pedagògica, on els infants sempre són protagonistes.
Els moments de vida quotidiana són l'eix central de l’ambient educatiu, compartint aquest valor amb el joc, l’experimentació, l’exploració i la descoberta.
Els valors en els que es fonamenta la nostra escola són: el respecte, la confiança, la cooperació, la participació, la igualtat, l’escolta i la llibertat. Tots relacionats amb la convivència, ja que és el dia a dia de l’escola, un tracte diari amb tota la comunitat educativa.

 

L'INFANT

Creiem en un infant ​portador de drets, de cultura i d’una identitat pròpia.

Amb dret a expressar la seva opinió i que aquesta sigui escoltada. Dret a la llibertat de pensament, consciència i creença, a l’educació i que aquesta permeti el seu desenvolupament integral.

Vetllem per considerar l’infant com una persona plenament capaç, amb ritmes evolutius i de desenvolupament molt diversos. 

Si un pilar considerem que ha de ser fonamental en el nostre concepte d’infant, aquest ha de ser el respecte.  Basar la nostra concepció d’infància en el respecte ens porta a viure i veure a l’infant com una ​persona única, amb inquietuds, ​ritmes i interessos propis. Creiem en un infant ​lliure i dins d’aquesta llibertat volem posar èmfasi en que valorem plenament als infants com a autònoms i ​responsables. 

Per tant, creure en una persona que ha de ser respectada, lliure, autònoma, responsable i única ens porta a considerar aquesta persona com a ​protagonista del seu procés d’aprenentatge i construcció. 

Tot infant és ​curiós i actiu per naturalesa, sempre està disposat a interactuar i cercar escenaris d’exploració. Aquesta actitud activa de l’infant per viure, el fa ser un infant ​partícip de tot el que construeix. Aquesta concepció ens trasllada a considerar l’infant com un ​investigador nat, en contínua recerca del sentit d’allò que fa.

Sens dubte l'infant és un ​ésser social ja que per créixer i desenvolupar-se necessita relacionar-se constantment amb altres persones. 

554e1e7a-0682-49f8-a00a-ced61f3b76c2_edited.jpg
 

EL JOC

L’experiència que viu l’infant determina el seu procés de desenvolupament i serà la base dels seus aprenentatges. Aquesta experiència és espontània des del seu naixement i està caracteritzada per una actitud activa d'exploració i de curiositat, utilitzant totes les seves possibilitats motrius, sensorials, emocionals, cognitives i comunicatives per poder conèixer el seu entorn.

L’infant aprèn jugant, extreu informació explorant i descobrint objectes i materials, així pot construir els seus coneixements.

El juego para el niño no es un ejercicio para... ni un ensayo para... ni una preparación para tareas o roles futuros, sino una manera de ser en el mundo hoy, aquí y ahora, el juego es su vida...

Myrtha Chokler

IMG_4501.JPG
press to zoom
DSC02673.JPG.jpg
press to zoom
19 oct20 (28).JPG.jpg
press to zoom
P1320090.JPG.jpg
press to zoom
DSC07858.JPG
press to zoom
DSCN1425.JPG.jpg
press to zoom
 

L'EDUCADOR

La persona educadora és qui acompanya, respecta i guia l’infant en el seu creixement i desenvolupament. Acull, està present, observa i espera, donant resposta a les iniciatives de l’infant, deixant fer i donant temps. És qui creu en un infant capaç i sociable, que escolta i intenta entendre el que aquest manifesta. És qui valora i dona suport a la capacitat autònoma de l’infant. Amb capacitat d’escolta i d'observació per poder oferir contextos rics d’aprenentatge, per captar les inquietuds, interessos, mancances i curiositats i així, poder donar respostes amb sentit i coherència. 

P1010054_edited_edited_edited.jpg
 
100_0866.JPG.jpg
epais.png
DSC_2755.JPG
DSC06838.JPG
B-19 OCT (38) - còpia.JPG
5 octubre (25).JPG.jpg
16 des (7).JPG.jpg
DSC_2687.JPG.jpg

EL MATERIAL

El seleccionem i presentem als infants per donar una resposta real a les seves inquietuds.

Per fer aquesta tria partim de l’observació i la documentació del dia a dia.

Procurem oferir una gran varietat de materials als infants i preveure l’accés d'objectes de la vida quotidiana, materials de l’entorn natural, materials inespecífics i de recuperació, materials específics de l’entorn cultural, així com també joguines.

 

EL TEMPS

Considerem que tot el temps que passa l’infant a la llar és educatiu. Entenem que totes i cada una de les experiències que viu l’infant a l’escola són font d’aprenentatge. 

El temps és el centre de qualsevol pensament o projecció i quan disposem d’ell, l'experiència comporta sensacions i emocions. És per aquest motiu que deixa una petjada profunda en la memòria.

Aquesta idea del temps també s'estén a la vida quotidiana a l’escola. Un temps conscient, que ens faci mirar a cada un dels infants en la seva essència com a persones capaces i actives en el seu procés de creixement i aprenentatge. 

 
IMG_20190417_185534_edited_edited.jpg

Aquest és el nostre compromís amb els infants del nostre municipi, ja que mereixen la millor de les escoles i l’equip professional més compromès que puguin imaginar.
La nostra trajectòria ens ha permès construir aquesta concepció d'escola que acabem d’exposar, a la vegada que, ens ha donat arguments i experiències que ens permet assegurar que en l’educació vivim moltes incerteses i preguntes, i aquest és el motor que dia a dia ens permet transformar-nos i continuar cercant respostes.