top of page

Què entenem per explorar?

Explorar: Examinar minuciosament una cosa o un lloc per trobar-hi el que hi ha i que hom desconeix.

(Gran diccionari de la llengua catalana).

Explorar com a cercar, examinar, indagar, mirar, investigar…

Què exploren els infants? Quan? De quina manera?

Explorar com a acte d’investigar com funciona el món, els objectes, l’entorn. Els infants, de manera innata, senten curiositat per objectes concrets, per espais determinats, i la seva inquietud és conèixer-ho, fer-s'ho seu, per aquesta raó exploren, examinen els materials, els llocs, les persones.

Ho fan de diferents maneres, ja que cadascú té els seus propis interessos. Segons el moment evolutiu que viuen ho desitgen explorar amb les mans, amb la boca, o amb el propi cos.

És necessari investigar els objectes i donar-li un ús. Combinar-lo de diferents maneres, així poden comprendre, donar-li un significat i entendre les coses que passen al seu entorn. Un infant competent que desplega les seves pròpies capacitats, serà la base del seu desenvolupament.

Descobrir i resoldre les situacions del dia a dia, a partir de l’exploració i la manipulació dels objectes, obre la porta a un munt de possibilitats d’acció, projectes per crear, sensacions i emocions per viure.

Percebre amb el propi cos les qualitats dels objectes els permet construir les seves interpretacions i resoldre interrogants. A partir d’aquesta exploració i investigació planifiquen, comprenen, aprenen i desenvolupen habilitats.

Conèixer les característiques dels objectes o els espais permet que els infants s’hi relacionin de forma confiada i que utilitzin les tècniques que creuen adequades per conèixer i entendre el que tenen al davant.

Donem espais, temps i materials als infants per poder fer exploracions sense fi, per fer créixer la descoberta i l’entusiasme, per confiar en les seves possibilitats i deixar, en el futur, un infant en plena essència, identitat i coneixement de si mateix.






103 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo
Publicar: Blog2_Post
bottom of page